zondag 10 juni 2012

transfer

Gisteren naar het Filmhuis in Gouda geweerst.
De film "Intouchables" draaide daar.
Een echte aanrader; veel humor.
Daar een boekje meegenomen met een stukje over de film.
Ik heb de foto van de film uitgeknipt en er een tranfer van gemaakt.
 

Eigenlijk heel makkelijk...
Een blz met een groene band gebruikt. Deze in gesmeerd met chemage, ook de afbeelding ingesmeerd. Nat in nat op elkaar geplakt. Dit moet goed drogen...om het te versnellen heb ik het gestreken met een stuk bakpapier er tussen.
Even af laten koelen.
Met een plantenspuit de afbeelding nat gemaakt en met mijn vingertop de bovenste laag van het papier losgedraaid. Tot de afbeelding helemaal zichtbaar is.
Weer even gestreken en afgelakt met chemage.
Ik heb nog wat stukjes aan de randen laten zitten voor een leuk effect.
Ik ben nu met een foto bezig die is geprint op gewoon papier.
Wordt vervolgt...

Geen opmerkingen: